Josephbike.hu - Köszöntelek az oldalamon!

Ezen az oldalon első sorban túrabeszámolók találhatók. Igyekszem folyamatosan bővíteni, és remélem hogy számodra is hasznos ötleteket találsz majd itt.

 

 

A Saját túrabicóm A-tól Z-ig                                     

 

 

 

 

 

 

 

   Az első, Balatoni túrám után éreztem, hogy ez csak a kezdet volt. Eldöntöttem, hogy veszek magamnak egy olyan bicót, amivel fokozatosan bejárhatom egész Európát, majd Amerikát stb. ( ezek még nagyon távoli tervek) Saját bicómat, ami egy Merida Matts Sport 100-as, 2013 november elején vettem kerek 35.000 ft-ért. A vétel napján így nézett ki: 20131122225.jpg

 

 

 

20131122227.jpg

 

 

 

 Egy gyors leírás az akkori alkatrészeiről: - Alsó kategóriás, szimplafalú kerekek

 

 

 

                                                                          - CST CityWolf gumik, kb. 70%-osak.

 

 

 

                                                                          - Shimano Acera első, Altus (új) hátsó váltó

 

 

 

                                                                          - Rock Shox Pilot SL levegős teleszkóp

 

 

 

                                                                          - Első Merida, hátsó Tektro v-fékek

 

 

 

                                                                          - Shimano V-Brake 8 seb. fékváltókarok

 

 

 

                                                                          - Gyári, noname hajtás

 

 

 

   Mikor megvettem, örültem a fejemnek, mert nekem már ez is hatalmas ugrás volt a Tesco-s bicó után. Aztán persze idővel elkezdtem töviről hegyire felújítgatni minőségibb ( túratűrőbb Király) alkatrészekből. Először is felvázoltam, hogy mik azok a bicón, amiket mindenképp cserélni kell. Kerekeket nyilván komolyabb duplafalúra kell cserélni, teleszkópban szimering csere, fékek egyenlőre jók. Nyereg, nyeregcső mindenképpen cserés, előbbi kényelmetlensége, utóbbi ocsmánysága miatt. Hajtás ( hajtókar, hátsó sor,lánc, pedál, monoblokk) szintén cserés, ugyanis már nagyon el van kopva, a monoblokk meg recseg-ropog. Neki is álltam. Első összekuporgatott pénzemből kapott:

 

 

 

- Új szivacsos markolat, örökélet garival! ,- 4000 ft

 

 

 

- Zoom fekete alumínium kormányszarvak ,- 2500 ft

 

 

 

- Első-hátsó téli/terepgumi szett ( Panaracer Cinder 2.1) ,- 6200 ft

 

 

 

- Első-hátsó V-Brake műanyag sárvédők ,- 2000 ft

 

 

 

- Nagy lakat ( Citadel, hőre keményedő ötvözet flex ellen) ,- 11.000 ft

 

 

 

- Kis lakat ( Btwin jobb minőségű acélsodrony) ,- 1600 ft

 

 

 

- Kilóméter számláló ( Conrad Atech, napelemes, hőmérős,  vezeték nélküli) ,- 4600 ft

 

 

 

- Kínai féklámpa+duda+index kombó ( kemény 2 hónapig bírta normál használat mellett) ,- 1800 ft

 

 

 

- Selle Monte Grappa, szivacsos, extra kényelmes nyereg ,- 4500 ft

 

 

 

- UNO fekete, alumínium nyeregcső ,- 2000 ft

 

 

 

Összesen: 39.000 ft. Szóval első körben nagyjából ráköltöttem az árát. Cserébe kicsit komolyabban is néz ki: 

 

 

 

dsc07180.jpg

 

 

 

dsc07181.jpg

 

 

 

Következő körben:

 

 

 

- Teleszkópban szimeringcsere ( így már akár 4-5 bar-ra is fel lehet fújni és nem enged le) ,- 8500 ft

 

 

 

-  Hátsó Avid BB5-ös bovdenes tárcsafék, használtan ,- 7000 ft

 

 

 

                              - Ehez külön Tektro tárcsa, mert az Avidban 8-as volt ,- 2000 ft

 

 

 

                              - 160-as gyári Avid adapter ,- 2000 ft

 

 

 

                              - Duplafalú, tárcsafékes kerék ,-8000 ft

 

 

 

- Új első V-fék test ( Tektro Quartz) ,- 4500 ft

 

 

 

- Új piros Ritchey fékbetét ,- 2000 ft

 

 

 

Összesen: 33.000 ft. Szóval másodszor is ráköltöttem az árát. ( Az első sárvédő egy nagyobb ugratásnál letört... Sírós

 

 

 

dsc07234.jpg

 

 

 

Következő, egyben legnagyobb felújítási projekt a hajtás volt. Plusz egy-két hasznosabb kellék. 

 

 

 

- Sunrace M90 pro fekete, alumínium, négyszögtengelyes hajtókar ,- 9000 ft

 

 

 

- Shimano monoblokk ,- 2500 ft

 

 

 

- Sunrace hátsó 8-as sor ,- 4000 ft

 

 

 

- KMC lánc ,- 2500 ft

 

 

 

- Wellgo fekete pedálok ,- 3000 ft

 

 

 

- SRAM láncvillavédő ,- 500 ft

 

 

 

- Letört első sárvédő felszerelése hátra, váltóvédőként ,- 20 ft

 

 

 

- Fékkarokra húzható anyag ( nem tudom a nevét), ugyan olyan mint a markolat ,- 800 ft

 

 

 

- Btwin karbon protektoros kesztyű ,- 6000 ft

 

 

 

- Btwin Láthatósági mellény ,- 600 ft

 

 

 

- Btwin defektgátló folyadék ,- 1500 ft

 

 

 

- Kormányra szerelhető GPS tartó ,- 1300 ft

 

 

 

- Kormányra szerelhető térkép ( és igazolvány, papírok) tartó ,- 1000 ft

 

 

 

- Piros, 90 dB-es duda ,- 990 ft

 

 

 

Összesen: 33.710 ft . Így már harmadszorra is ráköltöttem az árát , de megérte! Egy nagyon komoly túrabicó lett az eredmény. De beszéljenek inkább a képek:

 

 

 

dsc07309.jpg

 

 

 

dsc07307.jpg

 

 

 

Ám arra a bizonyos "i"-re csak ezután került fel a pont. 

 

 

 

- Rock Shox Pilot C, rugós teleszkóp ,- 0 ft ( Nyelvöltés  Elcseréltem haverommal, mivel ezt úgy meg lehet feszíteni, mintha merev villa lenne, és ez túrán, emelkedőknél sok előnyt jelent. Azaz nem vész el energia a csillapításra, ezáltal gyorsabb a haladás sík úton is. Na, meg Rock Shox.

 

 

 

- Új első Ambrosio Keba duplafalú, szegecselt, rozsdamentes kerék ,- 15000ft

 

 

 

- 2db Continental CityContact 2.1-es defektvédős külső ,- 7000ft

 

 

 

- Előre új hátsó (tehát hosszabb) sárvédő (hogy védjen is valamit, ne csak dísz legyen) ,- 1000ft

 

 

 

- Új Formula 180mm-es féktárcsa hátra ,- 5000 ft( mert a 160-as hamar melegedett, és meg is sütöttem) 

 

 

 

- 180-as adapter a tárcsához ,- 2000 ft

 

 

 

- XLC utángyártott ,de jó minőségű Avid BB5 fékpofák ,- 2000ft 

 

 

 

És végül, de nem utolsó sorban:

 

 

 

- Hátsó fekete,  erősített alumínium csomagtartó ,- 6000ft

 

 

 

- Velotech 3 részes, vízálló túratáska, kb. 40l-es tárolókapacitás. ,- 6000ft

 

 

 

Összesen: 44.000ft

 

 

 

És végül csak a sokkolás végett az összes pénz amit a biciklire költöttem 7 hónap alatt ( ebben a bicikli ára is benne van) : 184.710ft 

 

 

 

Íme a kész túrabicó. Ezzel, így ahogy van fogok menni a túrákra: 

 

 

 

dsc07813.jpg

 

 

 

dsc07812.jpg

 

 

 

 A fejlesztés sorozat azonban folytatódott még....ezzel egy komolyabb ( és most már tényleg) végleges szintre emelve a járgányomat. A lista a következő:

 

                        - Új hátsó kerék : - Novatech DO42SB DH agy ,- 13.000

 

                                                       - Ryde Big Bull duplán szegecselt, extra erős DH felni,-7000

 

                                                       - DT rozsdamentes küllők ,- 3000

 

                        - Új első kerék:     - Shimano Nexus tárcsafékes agydinamó ,- 13.000

 

                                                       - Ryde Big Bull duplán szegecselt, extra erős DH felni,-7000

 

                                                       - DT rozsdamentes küllők ,- 3000

 

                 - Új első tárcsafék:     - Avid 203-as Cleensweep G2-es tárcsa ,- 8000

 

                                                       - Avid első IS-PM adapter ,- 1500

 

                                                       - Avid BB7 első bovdenes tárcsafék nyereg ,- 6500

 

                  - Új első teleszkóp:   - ( A 203-as tárcsa miatt kevésnek bizonyult a Rock Shox Pilot C 28 mm-es becsúszója.)   Rock Shox Tora RS, 80-130mm-es, 32 mm-es teleszkóp.                                                      ,- 23.000

 

                 - Új Avid SD7-es fém fékkarok  ,- 2700/db

 

                 - Új Shimano Altus váltókarok ,- 3500/db

 

                 - Új DDK Gel nyereg  ,- 4500

 

        - Új Dinamós első lámpa: AXA 70Plus ( 90m-ig világít és 6km-ről észlelhető) ,- 24000

 

        - Új VDO M4 WL, vezeték nélküli km óra, magasságmérővel, 3 év garanciával ,- 21000

 

        - Új nagy teljesítményű ( 100dB-es) elektromos csengő ,- 4000

 

        - Bal oldali visszapillantó tükör ,- 600

 

        - Új full fém, erős kitámasztó ,- 4000

 

 

 

Szóval ez így mind 152.000 forint. Az összes pénz amit idáig a bicóra költöttem pedig: 340.000 forint. Hát igen....nem kevés pénz. Nagyon nem! Viszont cserébe enyém a legkomolyabb és legellenállóbb túrabicó! Ezzel nem lesznek gondok az biztos! És akkor álljon itt pár kép eme gépszörny születésének emlékére: 20141224_130521.jpeg

 

 

 

 20141224_130534.jpeg

 

     

 

 20141229_145636.jpeg



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 5
Tegnapi: 1
Heti: 5
Havi: 6
Össz.: 8 719

Látogatottság növelés
Oldal: A saját túrabicóm A-tól Z-ig
Josephbike.hu - Köszöntelek az oldalamon! - © 2008 - 2024 - josephbike.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen adja a tárhelyet, és minden szolgáltatása a jövőben is ingyen ...

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »